dimecres, 25 d’abril del 2012

DIA 11: tercera trobada amb la psicopedagoga de l’EAP


Objectius treballats:

§  Dissenyar les intervencions a dur a terme juntament amb la psicopedagoga del centre.

§  Tenir en compte tota la informació recollida amb anterioritat i el perfil acadèmic del jove.

§  Decidir les pautes i les estratègies que ajudin els alumnes en el seu aprenentatge.

§  Realitzar una proposta acadèmica per a cada un dels joves amb els que s’hagi intervingut.


Avui m’he reunit amb la psicopedagoga de l’EAP per tal de corregir i interpretar el WISC que en les dues setmanes enrere havien estat treballant amb en J.

Així que hem fet el recompte i em parlat dels resultats que se’n extreien; així que el jove té unes capacitats intel·lectuals normals encara que té dificultat amb la comprensió de les matemàtiques i del català. Es conclou que la seva problemàtica no recau en la seva intel·ligència sinó que els seus problemes emocionals i familiars no l’han deixat desenvolupar-se en alguns aspectes acadèmics. S’ha parlat amb la tutora del jove per tal d’acordar les mesures que es proposaran a la mare de l’alumne; aquestes han estat que seria convenient que s’apuntés a alguna activitat extraescola (escoltes o algún esport) per tal que tingués alguna motivació, aconseguís un nou ambient social, canviés d’aires, …; l’altra estratègia seria que els docents li deixessin més temps per fer els examens, que li proporcionessin reforços positius, li proposessin activitats en les que ell pogués augmentar la seva autoestima, …; una altra seria que des de casa se li propocionés ajuda acadèmica, com per exemple un professor particular per fer els deures, dur les coses al dia, organitzar-se, i al mateix temps proporcionar-li la seguretat que li manca.

Us adjunto la prova del WISC:



M’ha semblar molt enriquidor fer el seguiment del WISC i a més poder extreure conclusions amb la psicopedagoga, n’he aprés molt!

1 comentari:

  1. La informació que aportes en el blog és molt interessant i està ben estructurada. T'he demanat en alguna sessió anterior que expliquis una prova (test>) que heu passat a un alumne i l'objectiu que preteníeu amb aquesta.

    Estaria bé que fessis una graella recollint els diferents tests, les inicials dels alumnes als que l'has passat, l'objectiu que es pretèn amb aquesta prova, i una descripció molt breu dels resultats.

    M.Àngels Megías

    ResponElimina