dijous, 3 de maig del 2012

DIA 12: sociograma 2n B

Els objectius treballats en el dia d’avui:

§  Acompanyar la psicopedagoga del centre en les intervencions amb joves amb manca d’hàbits d’estudi i problemàtiques d’aprenentatge.

§  Mantenir un feed-back amb la psicopedagoga per compartir impressions i dubtes.

§  Fer una triangulació de tota la informació que s’ha cercat.

§  Dissenyar les intervencions a dur a terme juntament amb la psicopedagoga del centre.


A primera hora he agafat un alumne de 4t que es troba a l’Aula Oberta, per tal d’orientar-lo acadèmicament i laboralment, així que primer de tot li he ensenyat com fer un currículum i després l’hem dut a terme. Posteriorment m’ha dit el que li agradaria estudiar (CFGM) i hem estat buscant informació dels centres i hem anotat les dades de matrícula. Aquest jove ha estat molt agraït. He fet el mateix procediment amb dues alumnes més de 4t, a les quals li mancava ajuda i suport.

He assistit a l’intervenció que fa cada setmana la psicopedagoga amb dos joves, en J. i A., així que la meva tasca ha estat donar suport acadèmic a un d’ells, hem dut a terme un examen de Socials, en què el docent ha seleccionat les preguntes que creia que eren més adients per aquest alumne. A l’acabar aquesta hora, en A. ha manifestat que havia tingut un problema amb un dels seus companys d’aula, així que després he acompanyat a la psicopedagoga a mediar entre les parts i resoldre el conflicte.

Avui he proporcionat el sociograma a l’aula de la noia que he estat observant al llarg de les meves pràctiques. Els joves han participat molt bé a l’activitat. Volia adjuntar els resultats però al ser un Excel no em permet inserir la imatge, així que estaran en la meva memòria de pràcticum.

Per últim la psicopedagoga del centre ha agafat la L. i i ha fet una sessió terapèutica, primer de tot li ha explicat que haviem parlat amb els seus pares i que haviem acordat que tota la família assistiria a una teràpia familiar, ella ho ha acceptat, així que la psicopedagoga ha començat a treballar en aquest sentit, tot exposant-li un mapa d’autoritat de la seva família i fent-la reflexionar sobre tot el que els seus pares li havien donat i el que ella calia retornar-los.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada