diumenge, 15 d’abril del 2012

DIA 3: cerca d’historial acadèmic

Els objectius treballats:

§  Acompanyar la psicopedagoga del centre en les intervencions amb joves amb manca d’hàbits d’estudi i problemàtiques d’aprenentatge.

§  Realitzar una observació de cada una de les intervencions per tal de conèixer els ítems i quins procediments es poden seguir en funció de cada cas.

§  Anotar tota la informació en relació a l’observació de cada cas en que hagi assistit.

§  Mantenir un feed-back amb la psicopedagoga per compartir impressions i dubtes.

§  Recollir tota la informació (de tutors, proves diagnòstiques, família...) sobre els joves que prèviament s’ha decidit treballar.



Ens vam dedicar a cercar més informació en relació a l’alumne que estic observant, així doncs juntament amb la psicopedagoga vam buscar l’histrial acadèmic de la jove.

Les notes de 1r ESO ens informen de que gairebé totes les assignatures estan suspeses, i hi ha un escrit que la tutora que diu que s’ha de fer un pla individual però no s’ha fet. En relació a la informació de primària ens sorprèn que citi que la nena està desmotivada, té un ritme variable, no té constància, davant de l’error abandona, té poca autonomia de treball, i la família té una actitud poc col·laborativa.

Així doncs totes aquestes anotacions es corresponen també amb l’actitud que manté la jove en en l’actualitat, exceptuant l’actitud de la família, ja que aquesta ha manifestat al centre que necessita ajuda.

També he assistit a una sessió amb dos joves en J. i l’A., el primer té una enorme dislèxia, TDAH (medicat) i un problema de creixement (tractament hormonal), el segon pateix obesitat mòrbida, té una edat mental que no concorda amb la seva edat cronològica, té problems psicològics (es medica). Era una sessió de suport a aquests dos joves, així que jo m’he centrat amb en J. i l’he ajudat a fer una prova de Socials.

Volia comentar un dictat que aquest jove va fer a la seva classe, el docent proposa que siguin els alumnes qui corregeixin els dictats, així que el company d’en J. no entén les paraules que ha escrit i ho comença a subratllar tot (com si tot fossin faltes), a més el docent fa una nota a l’alumne dient que cal que torni a copiar el dictat de nou. Primer citar que joves amb aquesta problemàtica no és adequat que corregeixi un dictat un corrector extern (que no sigui el docent) i tampoc que el mestre afegeixi una nota tan derrotista; seria més idoni que li fes copiar amb molta atenció per exemple el primer paràgraf.


Posteriorment vaig anar a fer una observació a la classe d’Anglès, encara que l’alumne no hi era, així que he aprofitat per anotar fets dels altres dos joves.

A la tarda vaig assistir a una xerrada, al mateix curs, sobre alcohol i begudes energètiques realitzada pel tècnic de drogues de la Vall del Tenes; va ser molt interessant veure les conductes del grup-classe en general.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada