dimecres, 25 d’abril del 2012

DIA 10: Entrevista pares L.

Objectius treballats en el dia d’avui:
§  Assistir a reunions amb diferents professionals per tal de valorar joves amb necessitats específiques d’aprenentatge.

§  Recollir tota la informació (de tutors, proves diagnòstiques, família...) sobre els joves que prèviament s’ha decidit treballar.

§  Fer una triangulació de tota la informació que s’ha cercat.

§  Dissenyar les intervencions a dur a terme juntament amb la psicopedagoga del centre.

§  Decidir les pautes i les estratègies que ajudin els alumnes en el seu aprenentatge.


Després de les observacions fetes a la classe de L. m’agradaria conèixer quines relacions s’estableixen entre els diferents alumnes, per això dies enrere li vaig plantejar a la psicopedagoga del centre que m’agradaria proporcionar-los un sociograma en aquella classe; li va semblar bé així que m’he dedicat a parlar amb el tutor del curs per si ho podria fer el pròxim dia de tutoria i m’ha comentat que li semblava molt interessant i que no hi havia problema.

Després he assistit a una reunió en relació en cas d’en G. (vaig parlar-ne al blog dimarts passat), en què hi havia la psicòloga externa al centre, la seva tutora, la psicopedagoga del centre i jo en pràctiques. La psicopedagoga va exposar tot el que havia observat del jove i les estratègies que estava duent a terme i les que tenia intenció de continuar treballant. Com a anècdota comentar que aquesta psicopedagoga té un plantejament de treball diferent al que hi ha al centre, no creu amb TDAH ni amb dèfit d’atenció sinó que a partir del símptomes busca les causes de la problemàtica, em va semblar interessant conèixer una altra manera de veure les problemàtiques associades a l’aprenentatge des d’un altre punt de vista.

Posteriorment vaig assistir a la reunió amb els pares de la L. (cas principal treballat), en resum dir que són uns pares deseperats amb l’actitud agressiva de la seva filla dins de la família. Al pare se’l veu amb ganes de canviar aquesta problemàtica, ell afirma que és el dolent de la casa perquè és ell qui li posa les normes, en canvi la mare (depressiva) és permisiva amb la L. i en conseqüència pare i mare no eduquen junts. Davant d’aquesta problemàtica tant greu se’ls hi proposa anar amb una terapeuta familiar, els pares de seguida diuen que ho faran, i quan aquest tema estigui solventat ja s’intervindrà per resoldre la problemàtica acadèmica.

Vaig assistir a l’Aula Oberta per veure com treballen el currículum pels alumnes que aquest any deixen el centre, ja que la psicopedagoga m’ha proposat d’anar agafant joves de 4t ESO, d’un en un, pe ensenyar-los a fer un currículum i veure què volen fer a l’acabar el graduat, així poder-los guiar una mica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada