dimecres, 18 d’abril del 2012

DIA 6: el cas...

Els objectius treballats han estat:

§  Acompanyar la psicopedagoga del centre en les intervencions amb joves amb manca d’hàbits d’estudi i problemàtiques d’aprenentatge.

§  Mantenir un feed-back amb la psicopedagoga per compartir impressions i dubtes.

§  Recollir tota la informació (de tutors, proves diagnòstiques, família...) sobre els joves que prèviament s’ha decidit treballar.

§  Dur a terme les sessions dissenyades amb anterioritat amb cada un dels joves.

Avui la psicopedagoga del centre ha continuat l’entrevista amb la jove i la professional li fa fer diferents exercicis.

El primer es tracte de dir les persones més importants de la seva vida i les emocions més importants que tenen les persones, per cada una de les persones ha de dibuixar la quantitat de líquid d’un got que té en relació  a les diferents emocions. Seguidament us adjunto l’exercici fet per la jove:

Em sorprén que la primera persona més important de la L. sigui la seva parella i després vingui la seva família, però com que estem parlant d’una adolescent, els seus iguals els valora més que els familiars.

L’altre exercici ha estat d’autoritat en què hem averiguat qui té autoritat a casa seva i qui no, i quins docents tenen autoritat i quins al contrari. Amb això la psicopedagoga li ha dibuixat un esquema que fa referència al tema que treballem perquè prengui consciència de la importància que té i quin paper té ella. Us adjunto el document en que es veu aquest exercici:



Per últim, s’ha fet servir la tècnica de la constel·lació per tal de situar els diferents membres de la seva família. Us adjunto el resultat:



Al centre, hi ha la seva mare, al costat la seva àvia, la jove al costat d’aquestes dues; el pare està lluny de les dones (en una cantonada del paper) i el germà es troba més aprop de l’equip femení. Queda clar que el pare és la persona que té l’autoritat en el nucli familiar, la jove ha manifestat que la seva mare és com una amiga (la jove manté conductes agressives respecte la mare), el germà s’ha de trobar molt sol. Així doncs el pare està desbordat amb la situació familiar, ja que no té el suport de la seva dona com un altre membre amb autoritat, creiem que la problemàtica recau en el paper de no autoritat de la mare. S’hauria de treballar a partir d’una teràpia familiar, però això ja ho concretarem quan tinguem tots els resultats i decidim quina serà la intervenció.

Després li he passat una prova de comprensió lectora, la qual us adjunto seguidament:


Quan hagim corregit la prova juntament amb la psicopedagoga i n’extraiem els resultats, us els faré saber. De totes maneres la jove al llarg del test manifestava preguntes en relació el què llegia i el que havia de fer, de seguida deia que no ho sabia i ho deixava en blanc, es rendia amb facilitat.

Seguidament he acompanyat a la psicopedagoga en una intervenció d’un jove de 1r ESO que té TDAH (sense medicació, explicitat pels pares) en què els professors s’han queixat de que no treballa. Aquest jove té un tracte amb la psicopedagoga, quan els docents l’avisin el jove s’haurà de quedar una hora més al centre, la professional li recorda i ell n’és conscient. Afirma que farà un esforç per mantenir una bona actitud com fins ara. L’avantatge d’aquest cas és que la família col·labora molt, el jove és madur i “molt maco”, es van fent passos endavant juntament amb un servei extern de tècniques d’estudi.

Ha estat un dia molt enriquidor!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada