dilluns, 19 de març del 2012

FASES DE LA INTERVENCIÓ

Bloc B: Proposta metodològica

FASE 1:  Observació i acompanyament d’intervencions efectuades

HORES: 10h.                                     
Objectius:
§  Acompanyar la psicopedagoga del centre en les intervencions amb joves amb manca d’hàbits d’estudi i problemàtiques d’aprenentatge.
§  Realitzar una observació de cada una de les intervencions per tal de conèixer els ítems i quins procediments es poden seguir en funció de cada cas.
§  Anotar tota la informació en relació a l’observació de cada cas en que hagi assistit.
§  Mantenir un feed-back amb la psicopedagoga per compartir impressions i dubtes.
Destinataris/àries:
  • Joves amb problemàtiques d’aprenentatge o hàbits d’estudi.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
§  Cerca d’informació en relació a la temàtica.
- Manca d’hàbits d’estudi
- Problemàtiques d’aprenentatge
§  Acompanyament de la psicopedagoga.
- Seguiment
§  Observació de les diferents intervencions.
- Observació en sí
- No participativa
§  Anotació de les diferents intervencions on he assistit.
- Diari de camp
- Anàlisi
§  Conversa amb la psicopedagoga.
- Intercanvi
- Visió
§  Extreure la idea de com és una intervenció d’aquest tipus.
- Procediment
- Conclusions
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Observació de les diferents intervencions.
2.    Diari de camp: anotacions de l’observació portada a terme i així conèixer el procediment a seguir.
3.    Coordinació amb la psicopedagoga.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  • Observació.
  • Diari de camp.
  • Posada en comú amb la psicopedagoga.
  • Conclusions extretes.

FASE 2:  Reunions i coordinacions amb els professionals

HORES: 5h.                                    
Objectius:
§  Conèixer de primera mà les coordinacions que es duen en el centre en relació a la temàtica que estic treballant.
§  Assistir a reunions amb diferents professionals per tal de valorar joves amb necessitats específiques d’aprenentatge.
§  Acordar els joves que reuneixen els requisits per tal d’intervenir en relació a la temàtica que estic treballant.
Destinataris/àries:
  • Joves amb problemàtiques d’aprenentatge o hàbits d’estudi.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
§  Assistir a reunions
- Perfils professionals
- Observació
- Coordinació
§  Arribar a acords
- Procediment
- Decisió
§  Fer les anotacions al meu diari de camp
- Aspectes rellevants
- Interès
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.     Observació de tot el procediment de les reunions de coordinació.
2.     Anotacions al diari de camp en relació a la situació dels joves, la seva necessitat d’intervenció i les decisions que es prenen.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  • Procediments duts a terme.
  • Decisions de les reunions de coordinació.

FASE 3:  Recollida de la informació necessària

HORES: 10h.                            
Objectius:
§  Recollir tota la informació (de tutors, proves diagnòstiques, família...) sobre els joves que prèviament s’ha decidit treballar.
§  Fer una observació dins l’aula de cada jove (si s’autoritza i es creu adient) i dissenyar una taula d’observació adient.
§  Fer una triangulació de tota la informació que s’ha cercat.
Destinataris/àries:
  • Joves amb problemàtiques d’aprenentatge o hàbits d’estudi.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
§  Informació de diferents àmbits
- Cerca
- Recolida
§  Fer una observació dins aula (si és convenient)
- Taula d’observació
- Resultats
§  Triangulació d’informació
- Dades
- Conclusions
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Diari de camp per anotar totes les informacions que s’extreguin de la cerca.
2. Taula d’observació.
3. Triangulació de totes les dades que es tenen del jove.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  • Qualitat de la cerca de les informacions referents a diferents àmbits.
  • Qualitat de les dades de l’observació a l’aula (si es realitza).
  • Triangulació de les informacions.

FASE 4:  Dissenyar les intervencions

HORES: 10h.                                       
Objectius:
§  Dissenyar les intervencions a dur a terme juntament amb la psicopedagoga del centre.
§  Tenir en compte tota la informació recollida amb anterioritat i el perfil acadèmic del jove.
Destinataris/àries:
  • Joves amb problemàtiques d’aprenentatge o hàbits d’estudi.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
§  Disseny de la intervenció.
- Procediment
- Continguts
- Activitats
§  Ús de la informació obtinguda.
- Disseny adequat
- Intervenció adequada
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Informació: a través de la informació cercada anteriorment es dissenyarà la intervenció amb el jove.
2.    Disseny de la intervenció en sí juntament amb la psicopedagoga del centre.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  • Resultat del disseny d’intervenció.
  • Qualitat de la informació cercada prèviament.

FASE 5:  Dur a terme les intervencions

HORES: 30h.                                         
Objectius:
§  Dur a terme les sessions dissenyades amb anterioritat amb cada un dels joves.
§  Dissenyar una taula per anotar tots els detalls de les intervencions en relació al jove i a la sessió en sí.
§  Posada en comú amb la psicopedagoga del centre.
Destinataris/àries:
  • Joves amb problemàtiques d’aprenentatge o hàbits d’estudi.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
§  Intervenir.
- Procediment
§  Taula d’anotacions post-intervenció.
- Punts forts
- Punts febles
§  Posada en comú amb la psicopedagoga.
- Avaluació
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Disseny de la intervenció per tal de seguir el que estava previst.
2. Taula d’anotacions post-intervenció per tal de recollir el procediment de la sessió i les impressions d’aquesta.
3. Trobada amb la psicopedagoga per tal de fer un intercanvi d’impressions.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  • Disseny adequat de les intervencions.
  • Resultats del jove en relació a la seva situació acadèmica i els seus aprenentatges.

FASE 6:  Realitzar la proposta

HORES: 5h                                     
Objectius:
§  Decidir les pautes i les estratègies que ajudin els alumnes en el seu aprenentatge.
§  Realitzar una proposta acadèmica per a cada un dels joves amb els que s’hagi intervingut.
§  Proporcionar la proposta als docents amb els quals els joves tinguin contacte.
Destinataris/àries:
  • Joves amb problemàtiques d’aprenentatge o hàbits d’estudi.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
§  Decisió de la proposta
- Pautes
- Estratègies
§  Dissenyar una proposta acadèmica
- Adient
- Resultats
§  Proposta als docents
- Mesures de treball
- Accions
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.     Proposta acadèmica adaptada per a cada jove
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  • Resultats del jove en relació a la seva situació acadèmica i els seus aprenentatges.
  • Opinió dels docents.

FASE 7:  Avaluar les sessions

HORES: 5h                                     
Objectius:
§  Avaluar les sessions realitzades amb la psicopedagoga.
§  Avaluar els resultats i progressos dels joves, tant amb l’alumne com amb els docents.
Destinataris/àries:
  • Joves amb problemàtiques d’aprenentatge o hàbits d’estudi.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
§  Avaluar el procés
- Disseny de les sessions
- Decisions preses
- Resultats
§  Avaluar resultats dels joves
- Alumne
- Docents
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.     Diari de camp per recopilar les opinions dels docents respecte el jove i els resultats dels alumnes amb els que s’ha intervingut.
2.     Feed-back amb la psicopedagoga del centre.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  • Resultats del jove en relació a la seva situació acadèmica i els seus aprenentatges.
  • Opinió dels docents


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada