Bloc B: Proposta metodològica
| FASE 1:  Observació i acompanyament   d’intervencions efectuades HORES:   10h.                                         | 
| Objectius: §  Acompanyar   la psicopedagoga del centre en les intervencions amb joves amb manca d’hàbits   d’estudi i problemàtiques d’aprenentatge. §  Realitzar   una observació de cada una de les intervencions per tal de conèixer els ítems   i quins procediments es poden seguir en funció de cada cas. §  Anotar tota   la informació en relació a l’observació de cada cas en que hagi assistit. §    Mantenir un feed-back amb la psicopedagoga   per compartir impressions i dubtes. Destinataris/àries: 
 | 
| ACTIVITATS I CONTINGUTS | 
| §  Cerca   d’informació en relació a la temàtica. - Manca d’hàbits   d’estudi - Problemàtiques   d’aprenentatge §  Acompanyament   de la psicopedagoga. - Seguiment §  Observació   de les diferents intervencions. - Observació en sí - No participativa §  Anotació de   les diferents intervencions on he assistit. - Diari de camp - Anàlisi §  Conversa   amb la psicopedagoga. - Intercanvi - Visió §  Extreure la   idea de com és una intervenció d’aquest tipus. - Procediment - Conclusions | 
| INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES | 
| 1.      Observació de les diferents intervencions. 2.      Diari de camp: anotacions de l’observació   portada a terme i així conèixer el procediment a seguir. 3.      Coordinació amb la psicopedagoga. | 
| INDICADORS   D’AVALUACIÓ | 
| 
 | 
| FASE 2:  Reunions i   coordinacions amb els professionals HORES:   5h.                                     | 
| Objectius: §  Conèixer de   primera mà les coordinacions que es duen en el centre en relació a la   temàtica que estic treballant. §  Assistir a   reunions amb diferents professionals per tal de valorar joves amb necessitats   específiques d’aprenentatge. §    Acordar els joves que reuneixen els   requisits per tal d’intervenir en relació a la temàtica que estic treballant. Destinataris/àries: 
 | 
| ACTIVITATS I CONTINGUTS | 
| §  Assistir a   reunions - Perfils   professionals - Observació - Coordinació §  Arribar a   acords - Procediment - Decisió §  Fer les   anotacions al meu diari de camp - Aspectes   rellevants - Interès | 
| INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES | 
| 1.       Observació de tot el procediment de les   reunions de coordinació. 2.       Anotacions al diari de camp en relació a la   situació dels joves, la seva necessitat d’intervenció i les decisions que es   prenen. | 
| INDICADORS   D’AVALUACIÓ | 
| 
 | 
| FASE 3:  Recollida de la informació necessària HORES:   10h.                              | 
| Objectius: §  Recollir   tota la informació (de tutors, proves diagnòstiques, família...) sobre els   joves que prèviament s’ha decidit treballar. §  Fer una   observació dins l’aula de cada jove (si s’autoritza i es creu adient) i   dissenyar una taula d’observació adient. §    Fer una triangulació de tota la informació   que s’ha cercat. Destinataris/àries: 
 | 
| ACTIVITATS I CONTINGUTS | 
| §  Informació   de diferents àmbits - Cerca - Recolida §  Fer una   observació dins aula (si és convenient) - Taula   d’observació - Resultats §  Triangulació   d’informació - Dades - Conclusions | 
| INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES | 
| 1. Diari de   camp per anotar totes les informacions que s’extreguin de la cerca. 2. Taula   d’observació. 3.   Triangulació de totes les dades que es tenen del jove. | 
| INDICADORS D’AVALUACIÓ | 
| 
 | 
| FASE 4:  Dissenyar les   intervencions HORES:   10h.                                        | 
| Objectius: §  Dissenyar   les intervencions a dur a terme juntament amb la psicopedagoga del centre. §  Tenir en   compte tota la informació recollida amb anterioritat i el perfil acadèmic del   jove. Destinataris/àries: 
 | 
| ACTIVITATS I CONTINGUTS | 
| §  Disseny de   la intervenció. - Procediment - Continguts - Activitats §  Ús de la   informació obtinguda. - Disseny adequat - Intervenció   adequada | 
| INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES | 
| 1.      Informació: a través de la informació   cercada anteriorment es dissenyarà la intervenció amb el jove. 2.      Disseny de la intervenció en sí juntament   amb la psicopedagoga del centre. | 
| INDICADORS   D’AVALUACIÓ | 
| 
 | 
| FASE 5:  Dur a terme les   intervencions HORES:   30h.                                          | 
| Objectius: §  Dur a terme   les sessions dissenyades amb anterioritat amb cada un dels joves. §  Dissenyar   una taula per anotar tots els detalls de les intervencions en relació al jove   i a la sessió en sí. §  Posada en   comú amb la psicopedagoga del centre. Destinataris/àries: 
 | 
| ACTIVITATS I CONTINGUTS | 
| §  Intervenir. - Procediment §  Taula   d’anotacions post-intervenció. - Punts   forts - Punts febles §  Posada en   comú amb la psicopedagoga. - Avaluació | 
| INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES | 
| 1. Disseny   de la intervenció per tal de seguir el que estava previst. 2. Taula   d’anotacions post-intervenció per tal de recollir el procediment de la sessió   i les impressions d’aquesta. 3. Trobada   amb la psicopedagoga per tal de fer un intercanvi d’impressions. | 
| INDICADORS   D’AVALUACIÓ | 
| 
 | 
| FASE 6:  Realitzar la proposta HORES:   5h                                      | 
| Objectius: §  Decidir les   pautes i les estratègies que ajudin els alumnes en el seu aprenentatge. §  Realitzar   una proposta acadèmica per a cada un dels joves amb els que s’hagi   intervingut. §  Proporcionar   la proposta als docents amb els quals els joves tinguin contacte. Destinataris/àries: 
 | 
| ACTIVITATS I CONTINGUTS | 
| §  Decisió de   la proposta - Pautes - Estratègies §  Dissenyar   una proposta acadèmica - Adient - Resultats §  Proposta   als docents - Mesures de   treball - Accions | 
| INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES | 
| 1.       Proposta acadèmica adaptada per a cada jove | 
| INDICADORS D’AVALUACIÓ | 
| 
 | 
| FASE 7:  Avaluar les sessions HORES:   5h                                      | 
| Objectius: §  Avaluar les   sessions realitzades amb la psicopedagoga. §  Avaluar els   resultats i progressos dels joves, tant amb   l’alumne com amb els docents. Destinataris/àries: 
 | 
| ACTIVITATS I CONTINGUTS | 
| §  Avaluar el   procés - Disseny de les   sessions - Decisions preses - Resultats §  Avaluar   resultats dels joves - Alumne - Docents | 
| INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES | 
| 1.       Diari de camp per recopilar les opinions   dels docents respecte el jove i els resultats dels alumnes amb els que s’ha   intervingut. 2.       Feed-back amb la psicopedagoga del centre. | 
| INDICADORS   D’AVALUACIÓ | 
| 
 | 
 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada